التخطي إلى المحتوى الرئيسي

حقيقة زواج صافيناز عرفياً من رجل أعمال مصرى لتجديد إقامتها

 حيث أصابت موجة من الغضب العارم، نشطاء موقعي التواصل الاجتماعى “فيس بوك وتويتر”، فور علمهم بخبر زواج الراقصة الأرمينية صافيناز من رجل أعمال مصرى، متداولين فيما بينهم مجموعة صور وهى ترتدى فستان الزفاف الأبيض على أحد اليخوت البحرية فى القاهرة.
وتباينت تعليقات النشطاء بين السعادة والحزن بخطوة الزواج المفاجئ التى اتخذتها صافيناز مما دفع البعض بالقول أن ما جعلها تقدم على تلك الخطوة هو رغبتها فى التواجد فى مصر وعدم مغادرة أراضيها، وذلك بعد أن اتخذت وزير القوى العاملة قرارا بترحيلها عن مصر دون رجعة.
فقال “@al_khabab”: “عايزين يرحلوا صافيناز عشان رقصت ببدلة علم مصر تخيـــــــل.. نجوزها مصري وتقعد غصب عنهم ..كتير نفسهم في الشرف ده”، فيما قال “@mohanad_hesham1″: “جوز صافيناز عنده اوبشن يخليها ترقصله لوحده”.
بينما غرد “@Magedelkebeer: ” اعذريني يوم زفافك مقدرتش افرح زيهم”، فيما علق “@OsamaAHamied” : “والله احنا شعب عايز الحرق ويستاهل كل اللي بيجرى ليه اللي شاغل نفسه باخبار #صافيناز بالمنظر ده طلعت نزلت رقاصة”.
أما “@shebl_Ahmed” قال : “النهارده وعلى الصبح كده لما سمعت ان صافيناز اتجوزت حسيت فعلا ان النور قطع”، بينما “@kogeyuto ” قال : “صافيناز اتجوزت ولا دى اشاعات يا جدعان .. ده لو حصل واحد صحبى هيموت نفسه”.
وفى نفس السياق، علق “عبد الرحمن وائل” قائلا: “صافيناز اتجوزت واحد مصري عشان الاقامة، ناس عايزة تغور من البلد دي بأي طريقة، وناس عايزة تقعد فيها وتاخد الجنسية، مصائب قوم عند قوم فوائد”.
كما قال “Mohamed Maradona” : “انا كبيهر انبهرت”، أما “Aya A. Elsaman” قالت : “صافيناز اتجوزت وانا اعيط .. ده حال الادمن دلوقتي لو حالك افضل منه قول الحمدلله”.
أما “أحمد أفندي سيف” علق : “مفيش حاجة حلوة في البلد دي، حتى صافيناز اتجوزت، فيما رأي محمد البرمي أنه مما لاشك فيه أن صافيناز عقدت بنات مصر وأفقدتهم الثقة في النفس”.
 

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

شاهد صور جديده هدير مكاوي single mother

شاهد حصري صور جديده ل هدير مكاوي ساخنه جدا +18 شاهد قبل الحذف

شاهد حصري صور جديده ل هدير مكاوي ساخنه جدا +18 شاهد قبل الحذف وعشان تشوووف الفيديو خش هنا

تعرف علي حياه هدير مكاوي الزانيه التي انجبت طفل وابوها رفض الاعتراف به

البداية الفعلية لحكاية هدير، فقالت عنها: «من سنة وأكتر مريت بأزمة نفسية كبيرة بعد موت أغلى الناس عندى، ومعظم الأصدقاء يعرفوا دة، بعد ما خرجت من المستشفي ووقفت على رجلى حبيت إنسان بشكل يكاد يكون مرضي». وتابعت الحكاية: «اتفقنا على الجواز، ولأن كان في مشكلات مع والده، إضافة على كدة إن أهلي مكنوش حبينه، قررنا نتجوز، ولأن مفيش زواج عند مأذون الإ بموافقة ولى الأمر للبنت، جوازنا مكنش رسمى، والدته وأخوه كانوا عارفين، وعشت أنا وهو 3 شهور في نويبع، وقررنا نرجع عشان يبدأ شغل ونواجه المشكلات دى كلها، نظرًا لتعب باباه وإنى كنت واثقة إن والده تعبان كنت مطولة بالى وعشت سنة سوادها أكتر بكتير من الأوقات الحلوة المزيفة اللى فيها». وقالت هدير:«لما قررت أواجه الكل بحملى، كان الكل ضدى وأولهم أهلي، مش بطالبهم يغيروا عاداتهم وتقاليدهم، لكن كنت منتظرة منهم السند وإنى أوصل لحقى أنا وابنى مش أكتر، حقي قانوني ورسمى في توثيق الزواج مش مادي، لكن أهلي مش بس مكنوش جنبي، هما حاربونى وبقوا كتلة واحدة هما وأهل جوزى عليا». واستطردت هدير قائلة: «بغض النظر عن تفاصيل كتير، جوزى ووالد ابنى (محمود مصطفى فهيم برغوت)...